Linser.

bubblorJag grävde och grävde i ögat tills det blev rött, men jag fick ut linsen.
Jag sköljde av den. Gnuggade bort all lort, all smuts
och allt fel som inte fick vara där.
Den blev ren. Fläckfri, genomskinlig, blank.
Jag la den i behållaren. För där ska den ligga i vätskan och
bara vila flera timmar när jag sover. Det fina är att jag också vilar då. Vilar från synen.
Och det fina är att igår sköljde jag bara bort det som var fel. För det fina finns kvar och gjorde att jag vaknade med en alldeles väldans trevlig känsla i kroppen. Ja, det fina sköljde jag inte bort, för det fina sitter kvar där, fast inte på ögonen, eller jo, delvis på ögonen.
Och det är ju faktiskt så att det bara är smutsen man ska skölja bort från linserna. Det är det som är meningen.
Så att man kan använda de fläckfria, genomskinliga och blanka linserna nästa dag igen.

Kommentarer
Postat av: Liz

fint :)!tror verkligen att jag hänger med!
folkmusik ikväll, hoppas och tror att det kommer bli kul!

Postat av: Sixxten

linser är en dryg grej. själv funderar jag på att köpa emobrillor för att se smartare ut. vad tror du om de mozk?

2006-11-12 @ 19:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback