I burn it down it comes right back again

småtrollen och den stora översvämmningen
Småtrollen och den stora översvämningen. (Ja, Tove Jansson är bäst.)
Fast idag är det nog mer Småtrollet och den stora översvämningen.

Jag kommer ihåg när du sa "Det är du och jag mot världen, Agnes!"
Sedan sprang vi, glada. På riktigt.
Sedan sa du det igen. "Det är du och jag mot världen, Agnes!"
Då blev jag glad. På riktigt.
Även om du glömt det så har inte jag det.

För jag blir glad av att lyssna på The Ark.
Ja, Ola Salo är fortfarande en av mina idoler!
Sådant går inte att glömma.
För det betydde så mycket, så mycket.
Just då, den tiden.
Det betyder fortfarande väldigt mycket.
Och just nu känns det bättre.
Precis som förut.
En liten bit som tar bort ett kletigt vrål och ersätter det med ett varmt vrål.

Jag hoppas värmen sitter kvar. För det är faktiskt otroligt jobbigt att gå runt att frysa hela tiden!
Men det jobbigaste är att gropen aldrig fylls igen.
Det är som att den gräver upp sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback