samson

jag älskar dig..gör slut

Stockholmsresan med klassen var fin. Verkligen. Musikmuséet och Trollflöjten på operan (jag såg! jag hade linser och JAG SÅG!). Och att hysteriskt göra shejkardansen med Emma, Liz och Thea mitt på Drottninggatan gör att det hela blir så mycket bättre!
Men det som var det där extra bästa var att träffa Hugo. Jag blir väldigt glad av att Hugo är en sån som kommer till Operan när Trollflöjten slutat klockan elva och vi ska åka hem om tio minuter bara för att han vill träffa mig, för att han vill ge mig en kram och prata och skratta och kramas igen. I tio minuter. Jag tycker om att han är en vän som jag vet var jag har. Som jag kan säga som det är till. Som gör mig glad. 

Jag tyckte om igår också. Väldigt mycket! För jag har fantastiska vänner. Det är ju inte helt fel.
För jag tycker om att dansa och spela twister och prata. (Observera att jag inte gillar att dansa så att jag råkar slå någon. Jag är djupt ångerfull, Elin och Hannah, men ni förstår kanske att slagen egentligen bara är ett tecken på kärlek..?)

Det är väl alltid så att man kan identifiera sig med låtar. Och jag måste skriva dethär, för det är precis på några ställen. Samson. Sedan får ni tycka vad ni vill. Men;

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first 
Beneath the stars came falling on our heads
But they're just old light, they're just old light
Your hair was long when we first met

Samson came to my bed
Told me that my hair was red
Told me I was beautiful and
Came into my bed
Oh I cut his hair myself one night
A pair of dull scissors in the yellow light
And he told me that I'd done alright

And kissed me till the morning light



Uppochner, uppochner.

Kommentarer
Postat av: ella

galet, låten.

2006-10-22 @ 16:08:07
Postat av: Liz

det var väldans roligt allt igår tycker jag, och spelningen upp och ner i trappen var ju galen :)! hoppas dagen idag blev en bra dag och sysakerna blev fina, det tror jag - kom gärna och hjälp mig med min symaskin:)! pussss

2006-10-22 @ 16:48:25
Postat av: sixxten the maan!

hej hej! på fredag kväll leker vi! ring bara ring! all you got to do is call and i be there ;)

2006-10-26 @ 18:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback