Milkshake, Tommy Körberg och en glad överraskning

milkshake

 Idag när jag precis hade ätit middag, druckit en kopp kaffe och reste mig från köksbordet med en lätt suck för att sätta in kaffekoppen i diskmaskinen ringde mobilen. "Sophie" stod det på displayen.
Med en leende på läpparna svarade jag "JAA! KOM HIIT!" på hennes fråga om hon fick komma förbi. Genast förvandlades min något gråa kväll till en glad färgklick och i rena lyckoruset gjorde jag chokladmilshake för det är väldigt gott. Alla syskon fick. Och Sophie såklart. Och så lyssnade vi på "Stad i ljus" och mekade en Bilskiva till Sophie att glädjas under bilfärden hem till Vikmanshyttan igen.
Åh, jag har SAKNAT dig! Åh, vad glad jag blev av att du kom!
Jag saknar att gå förbi dig efter skolan, skvallra, kramas och fika i massor. Och dina goda råd och hela dig. Vikmanshyttan är längre bort än Myntgatan.
Kom och hälsa på snart igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback