HÄR GÅR JAG PÅ LUSTIGFOT!

Vissa saker vill jag bara skrika eller banka ut.
Jag vill virvla. Virvla mig trött. Jag vill bita hårt utan att något går sönder.
Eller jag vet inte.
Ta tag. Jag vill hålla tag. Värma mig trött.
Jag vill att allt bara ska rinna av, rinna ur, flaxa bort.
För jag orkar inte nu.
Jag är bara detdär lilla. Detdär lillalilla som inte får plats.
Just nu vill jag inte ta någon plats. Ingen plats alls, faktiskt.
I morgon kanske. Då. Då vill jag ta plats igen.

Vissa saker vill jag bara ska vara tosse i all oändlighet.
Vissa saker tossar i min mage och mitt huvud.
Tossebarn är något man måste ta vara på.
Olle till exempel. TosseOlle får mig så väldans glad! .
Och att dricka cappuccino eller riktig choklad med vispgrädde och äta chokladbollar och titta på Melonia och mysa sig varm med vänner. DET får mig väldigt glad!
Ja, detta borde kanske skrivas som dagens nippertopp (www.nippertopp.blogg.se).
Ja, Muminfenomenet är nästan för bra för att vara sant. Nästan.
Men det finns och det tröstar och klappar och det pirrar och det känns.
Ja, detta är nippertopp. Allt kan skrivas. Allt och inget.

Jag vill och jag vill inte.
Jag kan och jag kan inte.
Jag orkar inte?

Men skymningen.
Men natten.
Men jag vill tömma dendär kappsäcken och segla iväg i den.
Men the morrow will heal the night.
Är det så?

knytt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback