mitt

jag kan tänka mig luft
jag kan tänka mig himmel
jag kan tänka mig värme och cykla runt sådär
jag kan tänka mig glada ögon i massor och fina händer
jag kan tänka mig skratt och tystnad, titta och blunda
jag kan tänka mig vitt, vitt, vitt, lite svart och massor av färger
jag kan tänka mig fina mönster och söta kakor
fina mönster och söta kakor
och kullerstenar
jag kan tänka mig havet
och vågor
och massor av sand, snäckor
och jag kan tänka mig träden
och allt med dendär vackraste, bästa och JAVISST musiken

allt jag tänker är så klassiskt, fast ändå helt eget
allt jag drömmer känns ändå väldigtväldigt odrömt, nytt och bara mitt
klassiskt, odrömt och nytteget, fast det inte är nytt egentligen

sluta inte, nej
jag tänker aldrig sluta

just nu är det så himla skönt att vara ensam
för då har jag mitt
bara mitt
och det krävs
det krävs
för att luften ska sparas och lindas in
det är så lugnt
och jag måste lita på mig själv
och när jag har bara mitt, då kan jag lita på mig själv

det flödar, eller kanske bara glittrar förbi
sagoljus

Kommentarer
Postat av: e

alltså dethär var det finaste på länge.

yay!

2007-01-28 @ 22:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback