Iskall feber

På något sätt lyckades jag få feber inatt. Iskall feber. Tre täcken, två tröjor och vetevärmaren, men ändå iskall. Blev arg. Kröp ihop. Iskall näsa, händer, fötter. Som vanligt. Ont i halsen. Huvudet dunkade. Somnade tillslut. Drömde feberknäppa saker. Vaknade tjugo över fem och fick panik. Såg konstiga saker och somnade om. Vaknade halv nio och tänkte att nu mår jag bra och är utvilad. Blundade. Öppnade ögonen och klockan var tolv. Gaah.
Men vad gör det? Jag ska inte låtsas om min hals precis som på påsklovet. Febern rann nog av. Jag tvättade mig och mina kläder och nu luktar det bara fint. Värme, ingen feber.
För jag ska åka snart. Det känns väldigtväldigt bra. Uppsala och människor med glada ögon och allt detdär!
Det känns faktiskt riktigt underbart att finnas till som männsika!

MHM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback