finns och finns inte

Snart går det inte mer. Snart.
För jag förstår inte, förstår inte vad som händer när den gör något med mig.
Jag förstår Sigur Rós precis exakt på mitt sätt. Precis exakt! PRECIS EXAKT!
Det vänder utochin, flimrar, fyller, drar och ligger som ett täcke.
Det är nästan overkligt, nästan, samtidigt som detta är det verkligaste som finns. Det renaste, det finaste, det högsta. Det djupaste och det viktigaste, det enda och det som inte finns.

Det helar alltid. Alltid. Det litar alltid. Alltid.
Det finns och det finns inte.
Den kramar ur och fyller, gång på gång. Renar.

Det räcker ut överallt. Förstår du? Sigur Rós.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill höra deras nya! Och jag vill träffa dig. puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback