transfiguration #2

Sångtexter kommer aldrig bli lika farliga, lika fåniga, lika viktiga och lika bra.
Lika. De blir aldrig lika.
Jag frågar mig vart och jag vet inte vet inte vet inte.
Jag vet inte hur jag ska sova, vet inte hur jag ska tvätta av mig, vet inte hur jag ska göra när det skaver i hela kroppen.
Vet du hur du ska vakna? Vet du det? För då vet jag hur jag ska somna.
Då ska jag somna på samma sätt som du ska vakna.
Ska du vakna? Om du vaknar somnar jag. Om du inte vaknar vet jag inte alls hur jag ska somna.
Jag vet inte ens hur jag ska älta. På vilket sätt. Jag vet inte!

Min hund gnäller i sömnen och jag vet inte hur jag ska trösta henne när jag inte kan sova och hon inte kan äta.
Hon väntar på någon som inte kommer och jag blir arg. Argargarg. Varför duger inte jag?
Varför duger inte dethär?
Jag vet ju precis varför dethär inte duger. Jag vet precis varför jag inte duger.
Men jag vet inte hur du tänker vakna, om du tänker vakna. Jag vet inte vad min hund drömmer och jag vet inte hur jag ska somna. Jag vet inte när mamma kommer hem, men det är egentligen oviktigt.

Just därför går det inte att ändra på.

4

Helicopter, helicopter let your long rope down
Let us sway into the sunset,
I have done all I can do in this town.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback