Behovet

Dethär med att inte vilja tillhöra allt som är falskt och fel och undertänkt. Allt oreflekterad invana är så konstig!

JA: Jag har fått väldigt bra, helfin tid som jag behöver (och behövde) och jag tar den till mig i hjärtat, hjärnan, i knyrfarna och alltihop. Viktiga behov som tillfredställs, viktiga känslor och viktig vilsamhet.

Men; känna behovet av något viktigt, nyttigt, trivsamt, helt, uppbyggande och försvårande förenklande. Att göra något som verkligen känns på riktigt! Det är jobb jag menar. För rutinjobb funkar ett tag, men jag blir rastlös, irriterad och aggfylld emellanåt. "HALLÅ! Vart är vi påväg allihopa?" Vill jag liksom måla över alla trötta blickar, hårsprayblonderat plattångshår, foundationmascarablankansikten, grabbig dumhet och understimulerad känslighet, påklistrad lättsamhet och euroshopperkyckling som är billigbilligbillig och fel på kvitton med 14 öre.

För pengar är bra trots allt och jag tänker aldrig se mig som en av dem att målas över, att stanna i svennsonicasuperalltmedkorvochmos och låtas leva med utan högre tankar om något. Det är för en tid och allt har sin tid och allt viktigt utförs inte samtidigt, för först krävs erfarenhet och eftertanke, jag har lärt mig det, förstått det och intalat mig det.
Att göra någonting man kan stå för och prata om på flera sätt, jag tror det är grunden.
Jae.
Människokänslan, den växer och frodas av jobbet. Det är också viktigt. Allt det som är bra, det tillfredställer lika mycket på ett direkt sätt som på ett långsiktigt smygande sätt.  

Men det viktigaste är nog att jag har en muminvägg, ljuvliga vänner, smarta syskon, en mjuk mamma, en älskvärd far och en behövande hund.

Fast sängen är nog det allra bästa i det mesta.

Kommentarer
Postat av: Elin

Aah. så sant så sant. En vacker dag kommer du finna jobbet med stort J där varje dag känns meningsfull, ica är ju bara nu liksom ;) Pussers!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback