Island

Såhär skrev jag till Liz:

Alltså. Allting har överträffat föväntningarna. ALLTING. Särskilt efteråtkänslan. Jag är sjukt harmonisk och euforisk och lugn och uppfylld och tillfredsställd och rörd. Men mest harmonisk. Som jag har längtat efter denhär känslan! Och så är det Island som framkallar den. Tänk att romantiserandet på alla sätt var sanning och att klyschan inte var någon klyscha i den bemärkelsen och att allting var som rening för själen.
Jag vet inte men jag är inte tillbaka i hemmaverkligheten ännu. Min kropp är i harmoni med känslorna och tankarna.
Oj. Jag kände bara att jag måste skiva dethär. Nu.
Resan var den bästa någonsin!


Island, mitt hjärtas land. Själens land. Ön i havet och allt i inget. Eller allt i allt.

Att känna total harmoni.


Kommentarer
Postat av: Elin

helt fantastiskt. jag är verkligen glad att island levde upp till alla era förväntningar och fick vara ert hjärtas land. och tack för det fantastiskt fina vykortet!! :D Det gjorde min dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback