Världens bästa fredag + en bra låt

knipövningar

Det är faktiskt sant, att i går, fredagen den 13:e, var (kanske) världens bästa fredag. I alla fall den bästa fredagen på länge. Jag överdriver kanske, men lycka är så. Den är sådär bra när man känner den. Den är världens bästa.

Grejen var den att jag somnade innan 12 på torsdagen (vilket är ovanligt).
Ingen panik, bara lugn. Jag var lixom lycklig redan när jag somnade.
Och det är nästan för bra för att vara mig.
Men lugnet höll i sig och torsdagen övergick till fredag medans jag sov, och det är en fantastisk grej, det är det verkligen.
Jag vaknade på fredagsmorgonen. Då kände jag att mitt hår luktade som Erics (inte så konstigt med tanke på att jag hade använt hans shampo..). Det är faktiskt en väldigt fin grej att upptäcka sådär på en vardagsmorgon.
Kände efter i huvudet och hjärtat och jodå, lugnet var kvar. Det var kvar när jag cyklade till skolan och när jag på regementet mötte en hel drös med stora pojkar i gröna unifromer som gick i långa rader och skrek "1 2 3 4! Vänster, höger, vänster, höger!". Då tillkom också en annan sak i huvudhjärtat - glädje. Det var bra. För när jag kom till skolan, försent, så kände jag det där leendet som jag tycker så mycket om komma smygande och sätta sig på mig. Ja, det är den bästa starten på dagen som finns.
Två lekioner klarades av innan lunch och sedan började upproret mot Marinka, men det hann inte riktigt börja innan det slutade eftersom allt löste sig på bästa sätt. Helt fantastiskt.
Så fantastiskt att jag, Ella, Emma, Elin, Liz och Henric fick lov att shejka loss i cafeterian! Det var ultimat glädje! Det är sant! Helt otroligt kul var det faktiskt! Tänk dig 7 esteter (Ola filmade) stå lite sådär utspritt i cafeterian och vrida sig av skratt, ta några stapplande steg och sedan nästan falla ihop av skratt i en stor eller 7 små högar. SÅ kul och lite till var det.
Sedan kom den bästa lektionen just denna fredag: idrotten. Vanligtvis hör inte denna lektion till favoriterna, men just denna fredag var den lycka rakt igenom.
Vi började med att bjuda in dansarna och resten av musikarna i vår shejkarring. Sedan var det uppvärmning som likande något utav ett ministiftsgårdsdirro (behövs inte någon ingående förklaring - det är skrattglädje rakt igenom!). Sedan var det badminton, pruttljud, stön, skratt och lycka för hela slanten. Fina grejer, jag säger bara det, fina grejer.

På kvällen sedan var det Resa på egen risk och Idol som gällde hemma hos Sixxten. Jag blir glad av sådant. Jajamensan.

Idag har 5 timmar gått åt till övning, pizzaätning och mer övning med Gränslöst och Salta Röster. Inte så dumt. Huvudet känns fortfarande lika lugnt och lyckligt, bara lite tröttare.



Nu kommer dendär låten som bara tog sig in i huvudhjärtat och beskrev det hela sådär bra:

My oh my you know it just don't stop
It's in my mind I wanna tear it up
I've tried to fight it tried to turn it off
But it's not enough
It takes a lotta love
It takes a lotta love my friend
To keep your heart from freezing
To push on till the end
My oh my you know I just can't win
I burn it down it comes right back again
What kinda world is this we're living in
where you never win
It takes a lotta love
It takes a lotta love these days
To keep your heart from freezing
To keep your spirit free


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag blir helt varm i magtrakten när jag läser detta, åh så underbart det var att bara shejka och skratta och skratta och skratta :) det var en väldigt bra fredag, speciellt med tanke på att det var den trettonde. mycket bättre än det senaste :P kraaaaaam

Postat av: Liz

vad är det för låt föresten?!

2006-10-14 @ 17:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback