Ett svart hål

svart hål

Sådär som jag lovade migsjälv skulle försvinna. Sådär. Såhär.
Jag bröt mitt löfte. Eller det var inte jag. Det var inte jag. Det var dendär. Sådär. Såhär.

Sådär som är som ett kletigt vrål som sitter fast i halsen och gör det svårt att andas. Svårt att prata. Svårt att finnas. Det kletiga gör ont.

Sådär som att gräva ner i min säng.
Och Sigur Ros.
Gräva djupt ner.
Och aldrig,aldrig mer gräva upp.
Aldrig mer. Aldrig mer.

Sådär som att hitta ett svart hål och krypa in.
Fast det aldrig händer.
Fast jag vill det mest.

Gräva ner gräva ner gräva ner.
Men varför kommer du upp hela tiden?
GRÄVA NER.

Det går inte.

Sådär? Såhär?

Aldrig mer?




Kommentarer
Postat av: Liz

vet inte vad som kan sägas, kan det sägas så mycket när det känns sådär?! hoppas du vet att du alltid får komma och prata och vråla bäst du behöver, vill ju bara att du ska må bra!

2006-09-27 @ 18:25:11
Postat av: Amanda

tack för fint Sms på födelsedagen, de var mysmysmys!

2006-09-27 @ 19:45:29
Postat av: e

ja, ring eller så så går vi på buskpromenad, äter choklad eller kollar på tårtan. okej?

2006-09-28 @ 09:52:53
Postat av: Sara Harri Parkman

Agnes, du skriver skitbra. Jag blir så glad av att läsa det. Eller glad och glad, jo det blir jag. Värsta poeten, publicera mera.
Nu är jag i Spanien, det kommer ett vykort någon gång, du kan läsa lite på min blogg om resan...
Förresten, hur har du fått den sjukt snygga bakgrunden?
PUSSPUSSPUSS älskade Nuttan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback