Rädd för att vara ensam.

Ensam

"Du är nog bara rädd för att vara ensam" Som den där smarta-jag-vet-allt-och-löser-dina-problem-killen sa på Hugos balkong.
"HAHA, neeej, aldrig!" sa jag. För det är jag ju inte! Inte på det sättet han tror i alla fall.
"Jag är också jätterädd för att vara singel. Det är därför alla tycker att jag är en sån player. För att jag har nya tjejer hela tiden." Sa killen och klappade mig på axeln i ett försök att visa att jag inte var ensam om att var rädd för att vara ensam. 
Fel. Jag är inte rädd för att vara singel. Jag är rädd för att inte bli tagen på allvar. Rädd för att ingen lyssnar. Rädd för att ingen bryr sig. Rädd för att bli missförstådd.  
Men det kanske är samma sak som att vara rädd för att vara ensam..?

Kommentarer
Postat av: e

åh, du skriver precis en så som jag vill läsa. heja!

Killen missförstod dig, mannen. Om jag fattar saken rätt. (Vilket du inte kan vara säker på. Alls.) Singel och ensam är inte samma sak, heller.

Ehe, denna kommentaren var onödig. KRAM

Postat av: agnesia

näädå, ingen kommentar är onödig! du fattar saken rätt och jag blir bara glad av att du läser och bryr dig, lixom :) KRAAM!

2006-08-07 @ 00:20:00
Postat av: Hannah

Agnes...
Även om du skulle bli singel så skulle du ALDRIG vara ensam!
Jag lovar!

2006-08-09 @ 12:51:19
Postat av: amanda from the slätta hood!

ye agnes! du också. en bloggare!!! häärliggth!

2006-08-09 @ 18:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback