Agnes goes down



I natt drömde jag att min blåa ToveJanssonJacka hade fickor. Jag förstod att det bara var en dröm eftersom att min blåa ToveJanssonJacka inte alls har några fickor. Lustigt, eh?

Och jag tror jag flyger faktiskt
För ibland vinner jag så överlägset över mig själv
Och aldrig förr har det känts såhär bra att vara så förkyld att smaken inte känns när jag äter
Och aldrig förr har det känts såhär bra att ha blåmärken på vaderna och skrubbsår som svider på armbågarna och träningsvärk i ryggen
Och aldrig förr har det känts såhär bra att vakna upp med två duntäcken plus en filt över sig och tro att man ska avlida av feber tills man förstår att det bara är kärlek från täcket
Och aldrig förr har det känts såhär bra att göra dumma misstag
Och aldrig förr har det känts såhär lätt att vifta bort sådant som förr bara skulle gräva i magen helt i onödan
Sannerligen, jag har verkligen lärt mig att vinna överlägset över mig själv

Det bästa är helt klart att jag blir lika fantastiskt glatt överraskad varje gång jag inser hur underbart det faktiskt är att finnas till som människa!

Kommentarer
Postat av: låll

du är ju så hemskt söt människa.

Postat av: Elin

:) finis

2006-12-10 @ 00:02:56
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback