Bror, syster, Skudd och vågor

vattna

ibland
är det sådana dagar
då solen vattnar ett virvlande vattenfall
utanför mitt fönster
men jag vågar inte riktigt gå ut
för att kasta mig i vågorna
så jag stannar inne
för att känna pirret i magen när jag ser
solen som vattnar ett virvlande vattenfall
utanför mitt fönster

ibland
är det sådana dagar
då jag vågar kasta mig i vågorna

ibland
undrar jag om du har sett
en skudd
som säger sabba sabba
och är lurvig, fluffig, mjuk, flipprig, nupprig
och dyker upp överallt ingenstans
och som fiskar upp
störda fiskar
ur vattenfallet
utanför mitt fönster

när jag ser dig kan jag faktiskt tycka att jag är fräsig som tusan!

Kommentarer
Postat av: e

illa fint.

2006-12-05 @ 23:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback