calm me down

beatles kuddkrigar

Och jag känner sådär! Kuddkrig och skrika och pirrpirrpirr.
Jag vill göra allt och inget.
Fast helst vill jag vara lugn och trött.
Trött lixom!
Jag har inte vart trött på mycket länge.
Inte ens på nätterna.
Mystisk grej.
För när klockan närmar sig midnatt är jag så pigg att jag syr väskor, är ute och går, gräver runt i sängen, är allmänt töntig eller bara är råvaken och väntar och väntar på sömnen som aldrig kommer.
Men jag förstår inte hur jag kan vara så pigg ändå. Piggare än piggast jämtjämt. Jag väntar på en crash men den kommer inte. Dåså. Bättre med en ocrash än en crash.
Jag är ovan.
Ovan.
Vid ocrasher.

Ibland tror jag faktiskt att jag lever i Mumindalen på riktigt. Jag tycker mig skymta Snusmumrikar och Hemuler lite här och var och i hörnen sitter Knytt och Skrutt ibland och Stinky pälsar ner både det ena och det andra. Dessutom dansar Mumintrollen överallt.
Galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback