Moln som allt.


moln
Jag vill att det alltid ska vara så.
Som idag.
Som att vakna bland molnen.
Som att sitta bland molnen.
Som att hoppa bland molnen
Som att ligga bland molnen.
Som att skratta bland molnen.
Som idag.
Verkligt, men bland molnen.
Moln i magen.
Moln i huvudet.
Moln runtomkring.
Som bedövar, som kittlar, som isolerar, som lugnar.
Som allt.
Som att vakna bland molnen och falla in i molnen en stund, bara för att känna detdär mjuka, bara för att förstå att de finns där, molnen, och att de smakar som marängsmet och fluffar överallt.

Bara för att molnen gjorde min dag så otroligt harmonisk blev jag lite nervös nu framåt kvällenoch försökte febrilt leta efter något som kunde skingra molnen och göra min dag oharmonisk igen, för så funkar mina störda fiskar, men jag hittade inte något. Ingenting hittade jag som jag inte kunde förtränga ett tag till för att låta harmonin fluffa bäst den ville.

Ibland fluffar hela världen.

Kommentarer
Postat av: Liz

fjäderlätt, fluffigt. härligt! det skulle vara ganska skönt att vara så, jag med just nu, men man kan ju inte vara på topp hela tiden, men det lättar iaf om du känner så. lättare människor får en att känna sig lättare själv!
krams

2006-12-18 @ 17:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback