We got to be good to each other

yeah

För länge sedan kom jag på en sång om min lillebror, den gick såhär;
"Tomas Talrik är en lärka, Tomas Talrik Talrik Talrik är en lärka"
(Och nej, det ska inte vara TALLRIK, det ska vara TALRIK, som betyder bra på att tala, skulle jag gissa.)

För länge sedan skrev jag och Sixxten en bok som heter "Adam blir kär i Eva".
Den är helt sjukt rolig, speciellt en bild på ett barn som heter 'Löjliga Kalle' och ahr lång, blå kappa.

I går kom min lillebror in i mitt rum när jag var mitt uppe i ett telefonsamtal och sa, talrik som han är;
"Maten står på bordet!" Sedan stod han och såg finurlig ut en stund och sa "..jag skojade bara!"
Med dessa ord dansade han ut ur mitt rum på något roligt vis, trallandes på en egenkomponerad låt.

Idag frågade min lillasyster pappa vad han önskade sig i julklapp, han svarade;
"Ett extra bra linement!"
(Det var alltså ett skämt och vi skrattade i flera minuter, faktiskt, så kul var det.)

Idag sa min farmor att jag ska vara glad för att jag har en sån fin familj och att det är det viktigaste som finns med en familj som tarhandom och ger kärlek och att när hon var barn så var hon fattig men det gjorde ingenting för familjen höll alltid ihop.
Och så var hon glad och skrattade och pratade mycket.
Min mage blev varm. Och så undrade jag om mitt och farmors psyke är sammankopplade på något vis, eller kanske vårt humör. Hur vi mår, lixom. Men det är det ju inte. Men ändå.
För nu är hon inte deprimerad längre och känns ungefär YEAH som på bilden.
Och jag är inte heller deppig som förr. Som då och så och förut och dåligt, Agnes.
För nu är min mage varm och min hjärna bubblar. Bra, Agnes.

Everyone is gorgeous and so are you
And we got to be good to each other
You are just like everyone else, me too
And we got to be good to each other
We're sitting in the same boat you and me
It's slowly sinking deep into the sea
If we're gonna find a way out of here
We got to be good to each other

Kommentarer
Postat av: e

sprilligt^

2006-12-10 @ 23:29:32
Postat av: Sixxteeen

hahah helt crazy! den boken hade jag helt glömt bort :D jag vill läsa den snaart! sitter här för mig själv nu och ser löjliga kalle framför mig ;)

2006-12-12 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback