en riktig natt

natt

Så här ska en riktig natt se ut.

Så ser inte mina nätter ut.
Jag hatar att gå och lägga mig.
Som nu.
Jag hatar andetagen och jag hatar tickandet och jag hatar det tomma som sitter fast och gör det omöjligt för andetagen att försvinna. Luften som skaver i halsen. Kylan som aldrig försvinner.

Hur tjockt täcke jag än har så blir jag aldrig varm. Det spelar ingen roll om jag både har duntofflor och sockor, om jag har t-shirt och tjocktröja och om jag har både filt och täcke. Svetten är ändå iskall.

Och jag vet att det beror på allt det du sa, allt jag sa, allt du gjorde och allt jag gjorde.
Att det beror på min fantasi. Att det beror på mina drömmar. Att det beror på min syn. Och din syn.
"Du flyr från verkligheten."
Sluta stör mig. Sluta prata om verkligheten om den inte kan kombineras med fantasin. Sluta skilja på livet. Sluta forma mig med mjuka, hårda, vassa och fina händer. Sluta säga att jag ser dåligt.
Jag ser lika bra som du.
Fast med mina ögon.

Varför är det bara det du ser som räknas?

Och varför ser jag så konstigt?

Det är nog bara man själv som förstår sin syn.
Om ens det.

Jag ska hålla det för mig själv i framtiden.
För då slipper jag undan lite mer.
Fegis. Jag är en fegis.

Jag längtar efter en riktig natt. En enkel natt.

Jag blir så arg på dig för att jag är så komplicerad.



Trassligt garn.


Kommentarer
Postat av: amanda

om något gör dig ledsen så ska du strunta i de, gå omvägar för att slippa de som gör än illa. de brukar jag göra. och ennu mer om det är någon som gör än illa, då ska man strunta i den personen. så är de bara. alla som gör än illa och allt. är dumt. dom måste man trolla bort, det är inget att ha.

2006-09-10 @ 11:18:15
Postat av: Liz

snälla håll inte det för dig själv!!
nätter blir ofta hemska och konstiga men jag brukar försöka tänka på kyttet och skruttet, läser historien om och om igen och försöker bara tänka på det. Du ska veta att du inte heller är ensam. Vi är många som ligger sömnlösa om nätterna, och eftersom vi ändå gör det så är det självklart att du kan ringa om du känner för det!!(även om vi sover!) Jag skulle bara bli glad om du ringde och väckte mig mitt i natten.
Allt som du ser räknas, mest av allas syner faktiskt! För det är du som ser och det är du som tänker och vet och funderar och vill och försöker.
Du är SÅ BRA!!

2006-09-10 @ 11:23:51
Postat av: Harri

Agnes, du skriver som en gud. Vill bara säga det. Och för det andra, ring om det skaver i hjärtat.
Puss.

Postat av: Elin

oj..!

2006-09-13 @ 15:15:18
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: Ida

omg! jag vet inte om det är en dikt eller bra text, men det är galet träffande. Vilket språk! Jag tror att alla kan känna igen sig.

Söt blogg förövrigt! Det är Ida från H-sand som skriver by the way :)

ha det fint!

2006-09-23 @ 18:59:42
URL: http://www.northyoung.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback