Keep close

Jag är verkligen inte hungrig och pappa blir irriterad för att frukosten står framme så länge.
"Ställ in den då! Jag kan ju ta ut den sedan. När jag blir hungrig (om jag blir hungrig?)"
"Men. Åh. (Suck) Om du ska äta SNART så behöver jag ju inte ställa in den. Ska du äta snart eller? Hallå! Vad du krånglar!"
Gah. Gör något så enkelt mer komplicerat?

Alltså. Jag sitter ju så bra här och bara vilar tungt. Jag vilar hjärnan tungt och det är väldigt skönt. Och när jag vilar hjärnan kanske hungern också vilar tungt? Jag är inte hungrig men jag är lugn.
Det är väldigt inspirerande. Verkligen. Jag hittar massor av ord och snygga vinklar och färger. Jag hittar verkligen massor när jag vilar hjärnan tungt.
På helgmorgnar brukar jag vakna i ett tungt viloläge och bara känna dendär lagomtempererade härligheten. Då brukar jag fluffa täcket lite och bygga upp en fantasivärld. Jag bygger och bygger och tillslut går det helt överstyr. Då går jag upp och tittar på det jag byggt på riktigt. På det som räknas. Och då, då njuter jag. Verkligen!

image139 


Kommentarer
Postat av: Tove

Agnes, du är så mysig!

Postat av: Anonym

Kanon!

2007-05-01 @ 07:05:33
URL: http://www.svensk-golf.se/golf_spanien/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback