tryck

oj.
när det bara faller över och lyfter upp.
allt, verkligen allt!
jag blir alldeles tossig.
det får inte bli för mycket hosta och för mycket kramp. jag vet. jag kan, faktiskt.
jag tar hostpillerna, okej.
jag andas och avkrampar, okej.

men det var kanske detdär om egot jag tänkte göra något av eller var det tillsammansdelen?
det går in och i varandra och är så svårt att skilja på, lägga var för sig.
det går inte.
det går ihop så mycket.
alla glada-jag glad
alla tossar-jag tossar
alla krampar-jag krampar 

ja, när allt är sådär genomfallet och genomlyftet. ända ut i fingertopparna. ända ut i skarvarna.
inte oförskarvligt, nej, inte så. men ända ut. det känns verkligen helt genom.
jag vaknar.
jag vaknar verkligen.
jag vaknar med solen i ansiktet.

jag gör av det - ni gör av det
gör det fint, gör det pressat, gör det över, gör det under, gör det helt, gör det andningsbart.
gör av det.
bara gör av det.

jag bara tittar och nästan snubblar över alla oförskarvliga ögon
helt fantastiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback