Allt jag vill

Allt jag vill är egentligen varm mänsklighet. Och så blir jag rädd när det ringer på dörren. Men det var en varm människa i alla fall. Och sedan, snart (?) kommer alla hem. Då kommer mamma hem och har köpt glass. Den godaste chokladglassen. Jag försöker verkligen bli sugen på riktigt och det funkar faktiskt.
Det är konstigt hur jag längtar efter mänsklighet men blir allmänt ledsen och otrevlig när jag möter det. Men mamma fixar, det gör hon alltid. Fixar sår, sjukdomar och ledsamhet. Mamma fixar. Med eller utan glass.

(Varje gång jag sneglar snett till vänster nu så tycker jag mig skymta en jättelik brungrå kanin med glasögon. Skumt. Men det tyder i alla fall på att fantasin är på väg tillbaka. Det är bra.)

Kommentarer
Postat av: Olle koléhade

Hej min rottentott. Jag kommer hem till dig nån dag framåt om det funkar? :):) Pusshej

2007-08-09 @ 21:09:35
Postat av: amanda fast

fortsätt blogga agnes! jag älskar det!

2007-08-12 @ 22:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback