Somliga dagar som känns mest

Somliga dagar som känns mest är som idag;
-Som att jag får ur mig världens harang av ord på bildlektionen. Mina innersta ljud i just den stunden, helt oväntat, bara rann ut, bara fanns där helt plötsligt. Jag förstod det inte själv. Det var helt galet och jag grät verkligen, av fövånand tossighet, helt chockad. De andra skrattade mest, kanske också chockade, för mina innersta haranger är nog rätt chockerande.
-Som att alla pianoelever får världens godaste tårta hemma hos pianoläraren. Som att allt är färgglatt och ljust och att jag cyklar hem helt nöjd och ganska lätt med cyklen. Solkart. Allt är solklart och regnet är så smått att mina tankar dansar.
-Som att jag bara vill finnas till som Ryan. Fast mest som mig själv. Det blir jag.

image146


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag älskar din blogg! fortsätt tänk fina tankar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback