Lugnet

Vi vaknar tidigt till snö, en ridtur ställs in pågrundav snöstorm i Boda och jag sitter en stund helt lugn innan jag somnar om igen. Några timmar senare vaknar jag och tänker att allt hade varit bättre om jag inte hade somnat om igen. Mensarget kan inte stoppas och tillslut bestämmer jag mig för att promenera bort det, i alla fall för en stund. Zilla gillar snö och skog. Jag gillar snö och skog. I skogen är det riktig snö, inget slask. Hård vind och snödans. Nick Drake är fantastisk. Jag promenerar bort mensarget för hela dagen, vilket gör mig jublande inuti och ger mig röda kinder och varm näsa.

Det är faktiskt helt miserabelt med mens ibland. Något fattas konstant och kroppen förstår inte, vill inte, försöker inte ens. Det finns en massa knep också, men det gäller att välja rätt knep för rätt mens och det är ungefär lika svårt som att vinna på triss ("ibland händer det").
Blod, svett och tårar ni vet.

Mens är faktiskt något man får klaga och skylla på hur mycket som helst. En kvinnas rätt!

Fast bäst är när knepen hjälper, som idag.
Nu ska vi äta den bästa vegetariska lasagnen som finns med de bästa tvillingparet som finns.
Sen blir det nostalgitripp och kramar på Arenan och dans på Faluns bästa Popklubb.
Knep som hjälper!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh, har missat att kolla din blogg på några dagar, och märker att man missat flera inlägg. vilket regalmiss :)

mens är verkligen ett gissel utan dess like. hatahatahata!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback