Somliga sätt gör mig trött

Trött
på ögon som endast ser det jobbiga och det utelämnade och väljer skådespel för att fånga attityder
attityder på burk, massproducerade, varumärkta, kostsamma, med knappa marginaler
fasiken vad jag saknar marginaler ibland!
Trött
när jag låter mig själv dras in i deras ögon, kopierar deras blickar, så fort jag omger mig med dem
piratkopierar, betalar aldrig fullpris,
jag betalar inte fullpris till de som redan tjänar multum på manipulation
jag kopierar och sover dåligt och tänker förfulande och förvrängande
men
         jag är ganska oteknisk så mina piratkopior blir aldrig särskilt bra
då lägger jag ner, andas ut och hyvsover

för det vore inte rättvist att köpa attityderna
inte mot mig själv
och verkligen inte mot alla jag tycker så fruktansvärt mycket om

jag tjänar pengar på att låta barn måla, leka, prata, hoppa, skratta, pyssla och gå på toaletten själva
helt okej
men man kan bli trött på det också

Fast dansa blir jag aldrig trött på!

(Här finns ett stort antal feta citat från feta låtar som jag skulle kunna lägga in
men som sagt så ska jag inte köpa dem, inte piratkopiera dem, inte ge mig en attityd
eller hur var det nu?
ehm

det blir bra såhär. inlägget alltså.)

Kommentarer
Postat av: Elin

Fett sant hörrudu. Och för omväxlingens skull tror jag att jag förstod det mesta ;) Men du skriver himlans fint. Målar med ord, man måste inte förstå allt, bara njuta. Pusspåre

Postat av: Anna

Vad fint du skriver. Och du har så rätt, dans blir man aldrig trött på! :)

2009-03-15 @ 21:15:09
URL: http://anawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback